Sunday, April 17, 2011

-budak2 akhir zaman-

Hr ni aku temankan nenek n mama aku ke kubur..melwat kubur arwah atok..29april ni genap la 100 hr arwah atok aku pergi meninggalkan kami...
Ape yg aku nk share n ketengahkan adelah peminta sedekah kanak2 di sekitar kawasan kubur.aku mcm pelik n tepk la, nape cm senang sgt dorg nak mintak duit kan..da la kecik lg..sedey gak tgk nsb dorg sbb membesar dgn cr yg xspttnye..ade gak tanye..dorg ni skolah ke x, n ade sesetengah yg mmg g  skolah..balik skolah ptg2 dorg akan bekeliaran di skitar kwasan kubur..tunggu org dtg then pg betenggek  kt tepi kubur pastu mintak duit..nak xnak kt kene bg..sbb gaya pun cm samseng je..hurmm..apela nk jd ngn anak zaman akhir zaman ni kan...syukur alhamdulillah ahli keluarga aku xde terlibat ngn bende2 mcm ni..al-fatihah untuk mereka yg telah pergi meninggalkan kt.....moga roh mereka dicucuri rahmat dan terselamat dr seksaan kubur....

No comments:

Post a Comment