Thursday, June 7, 2012

Journey to Kenari (Part 2)

ok now im back with journey to kenari (part 2)..agak lm gak la gab antara part 1 to part 2..nk wat cmne..mood lom smpai..haha

...Jam da nk kol 5 ni..mmg tepakse gerak balik da...ke mana ktorg pastu????bl da nk kol 5 tu ktorg (3 buah kete) pun bergerak balik. Aku, mel n wanzu naik st kete, kiah ngn adik dier stu kete n nira stu kete..tp smpai kt simpang mn ntah (da lupa da..) tb2 nmpk kete nira berenti kt tepi highway smbil lambai2 tangan..aku ms tu da cuak..n terus gtau wan.."wanzu...tu nira kan..nape die lambai2 n berenti kt tepi..ce berenti jap..tkt die mintak ptolongan"...suspen tak??hehe..wanzu pun brenti kt tepi..tapi xde reaksi dr nira..aku call dier tanye kenape..rupa2nye dier mmg sj nk berenti kt ctu sbb nk lambai kt ktorg coz die da xsehaluan dan, nk msuk simpang ke (xtau gak nm ape) nk blik ke n9..nira nih mmg..dr zaman study smpai la skang ske wat something yg unexpected...huhu...geram gak ngn dak nih..tp nk tegelak bl imagine die tgh lmbai tngan..hehehe

Ok, smpai kt hentian ayer keroh yg ader restoran jambatan tu..aku  n mel pindah masuk ke dalam kete kiah..sbb wanzu nk ke seremban. so ktorg tepkse ikut kiah plak n then from there, die anto aku n mel ke stesen KTM KAJANG (klo xslap la..ehhee..yg aku ingat is Kajang jer). ermmm..sate kajang..nyum2
ms tu da jam 6 kot..n sdih je rasa bl bpisah ngn dorang..kiah siap parking kete n turun dok anto ktorg smpai ke dalam..terharu sgt2..bl la leh jmpe lagi kan...

dari stesen tu aku n mel (msh lg berdua..ehhehe) gerak ke kl sentral...da smpai je kl sentral...jeng..jeng..jeng...masing2 bwak haluan masing2 sbb mel in hurry nk ke pudu (klo xslap lagi) janji ngn geng2 teater dier nk ke pahang..so tinggalla aku sorang2..tgk jam awal lagi..ooh..b4 tu lpa nk ckap, aku lak mmg nk menuju ke umah kakak aku..da gtau die awal2 nk stay ngn die dlm 2 hr tu..tp unfortunately die lak aritu ader jmputan kawen ke ipoh..n by the time aku smpai kl sentral die still on the way ke KENARI (tempat penginapan my sis)..klo aku gerak time tu pun xleh nk msk umah dulu...so aku lepak2 la kt dunkin donut smpai kol 9mlm smbil2 bc buku ilmiah (hehehe..tepakse bc sbnarnyer..tp xpela, tmbah ilmu n iman didada) sharp kol 9 aku terus g menuju ke lrt..blur nye pasal..aku g kt kaunter ckap nk ke taman melati, pastu org tu kate, kene beli kt machine..ouh..oke...xtau plak da xbleh g beli kt kaunter (nmpk sgt da lama x menjejakkan kakiku di kotaraya kuala lumpur) bl da kt kaunter lak..blur kali ke 2 sbb tunggu punye tunggu xkuar2 je kad dier..hahaha...lg skali upenye da xgn kad..gn yg cm token jer.adehh...stress tahap gaban ngn keadaan aku yg blur..sib baik xde sape kenal kan..hahaha

ok..dlm kol 9.30 aku smpai ke hentian taman melati naik teksi (kejap je..dlm 5 min) smpai da aku ke kenari..at last...dpt gak aku merebahkan diri setelah seharian bejalan2..ngeh ngeh ngeh...the end...


2 comments:

  1. Tak abis lagi rupanya, ingatkan bleh habis citer dlm entri ini. (Padahal diri ini lagi teruk nak blog pasal perjalanan diri ini yang penuh drama tapi aper pun takdak) Hehehe. Btw, i ternampak buku ilmiah kamu hari tu. Kamu punya ke orang lain punya? Macam berminat nak baca... =)

    ReplyDelete
  2. Da hbs la cik melody..Takat tu jer.hehe.ouh,buku ilmiah tu bukan sy punye..org punye :)

    ReplyDelete